loading...
Batrycar.com
shabnam بازدید : 101 دوشنبه 25 آذر 1398 نظرات (0)

در انتخاب باطری باید دقت کرد تا بهترین باطری ماشین را تهیه کنیم. با استارت زدن، بیشترین جریان از باتری کشیده می شود. تقاضای جریان در استارت، چندین صد آمپرست. این مقدار زیاد جریان به سرعت از باتری کشیده می شود و بعد از روشن شدن خودرو، دینام آرامتر، شارژ خالی شده را به باتری برمی گرداند.

موتور که روشن شد، دینام هم به گردش می افتد. دینام، ژنراتوریست که جریانی بین 60 تا 150 آمپر تولید می کند. این مقدار آمپر برای تامین جریان تمام وسایل برقی خودرو کافیست. سرعت چرخش دینام متناسب با دور موتور است و سرعت چرخش بالا، جریان بیشتر و سرعت چرخش پایین، جریان کمتری تولید می کند. در برخی شرایط مانند هنگامی که موتور با دور درجا (تقریبا 800 دور در دقیقه) کار می کند و چندین وسیله ی برقی مانند سیستم صوتی، برف پاک کن، لامپها و بخاری با هم کار کنند، جریان تولیدی دینام کمتر از تقاضای جریان این وسایلست و باتری به کمک دینام می آید تا کمبود جریان را جبران می کند.

حتی در موقعیت خاموشی موتور، برخی وسایل الکتریکی مانند ساعت، حافظه سیستم صوتی، حافظه کامپیوتر موتور و حافظه صندلیها از باتری تغذیه می کنند، هر چند جریان مورد نیاز خودرو در خاموشی موتور به 50 میلی آمپر هم نمی رسد.

اگر سیستم شارژ باتری خراب شود، باتری به ناچار باید تمامی جریان مورد نیاز خودرو را تامین کند. معمولا یک باتری سالم می تواند به مدت 120 دقیقه، 25 آمپر جریان تولید کند، قبل از اینکه شارژ باتری به حدی برسد که دیگر نتواند موتور را روشن نگاه دارد.

ساختار باتری ماشین

اگر دو فلز غیر هم نوع را در اسید قرار دهید و سیمی را به دو فلز متصل کنید، جریان در دو فلز و سیم بر قرار می شود. یک میخ فولادی (آهنی) و یک میله مسی را در لیمو فرو ببرید، و سیمی را به دو سر دیگر میخ و میله وصل کنید، اگر ولتمتر داشته باشید، حتما باتری لیمویی برایتان اثبات خواهد شد!

باتری از صفحه های مثبت و منفی تشکیل شده است. این صفحه ها، همان دو میله فلزی فرو رفته در لیمو و آب اسید نیز آب لیموست. در باتری خودرو واکنش بین صفحه ها و آب اسید، در صفحه مثبت کمبود الکترون و در صفحه منفی فراوانی الکترون به وجود می آورد. اگر رابط (سر) صفحه ها به همدیگر متصل شود، الکترون از صفحه منفی به صفحه مثبت حرکت می کند؛ یا به عبارت دیگر جریان برقرار می شود. جریان تا هنگامی ادامه می یابد که بین دو صفحه اتصال برقرار باشد(مصرف کننده در مدار وجود داشته باشد) و یا آب اسید ضعیف نشده باشد.

صفحه باتری روی اسکلتی بنا می شود که شبیه پنجره مشبک و از جنس آلیاژ سرب است. سرب نرم است و برای سخت کردن سرب، آنتیموان و کلسیم برای ساخت اسکلت صفحه های باتری به سرب اضافه می شوند. مواد صفحه های باتری به صورت خمیر، روی اسکلت چسبانده می شوند و جریان تولید شده در مواد صفحه ها به وسیله اسکلت انتقال می یابد. ماده استفاده شده در صفحه مثبت، دی اکسید سرب PbO2 و به رنگ قهوه ای تیره و ماده استفاده شده در صفحه منفی، سرب Pb متخلخل و به رنگ خاکستری است. اختلاف پتانسیل بین PbO2 و Pb در یک محیط اسیدی 2.1 ولت می باشد.

صفحه های مثبت و منفی به تناوب تکرار می شوند و نباید با یکدیگر در تماس باشند. جداکننده ای نارسانا و دارای سوراخهای ریز بین صفحه ها قرار می گیرد تا هم صفحه های مثبت و منفی در تماس نباشند و هم آب اسید (آب داخل لیمو) به راحتی به صفحه ها دسترسی و توانایی حرکت در بین آنها را داشته باشد. جداکننده ها از کاغذ پوشیده شده از رزین، پلاستیک متخلخل و فایبرگلاس ساخته می شوند.

یک سلول از تعدادی صفحه مثبت و منفی و جداکننده بین آنها تشکیل می شود. معمولا تعداد صفحه های منفی یکی بیشتر از صفحه های مثبت است. ولی در برخی باطری های جدید با هم برابرند. صرف نظر از تعداد صفحات به کار رفته در سلول، ولتاژ هر سلول 2.1 می باشد؛ زیرا اتصال صفحه های یک سلول به صورت موازیست. هر چه تعداد صفحه ها بیشتر باشد، جریان تولیدی هم بالاترست. یک باتری 12.6 ولتی شامل 6 عدد سلول 2.1 ولتیست که به طور سری قرار دارند. در این صورت رابط منفی یک سلول به رابط مثبت سلول کناری متصل است. سلولها به وسیله دیواری از جنس جداره باتری از هم جدا شده اند.

جنس باطری ماشین از پلى پروپلين، پلاستیکی سخت و مقاوم در برابر دمای بالا، لرزش و آب اسیدست. مواد صفحه های مثبت و منفی در مرور زمان می ریزند و در کف باتری جمع می شوند. اگر صفحه ها چسبیده به کف باتری بودند، رسوب صفحه ها بین آنها اتصال کوتاه برقرار می کردند؛ ولی سلولها روی پایه هایی سوارند تا از کف باتری بالاتر قرار بگیرند و به این صورت محفظه ای در زیر سلولها تشکیل می شود. رسوبها در این محفظه ها تجمع می کنند. در برخی باتریها به جای این محفظه ها، جداکننده دوطرف و پایین هر صفحه را احاطه می کند تا در صورت ریزش مواد از صفحه، رسوبها به جای جمع شدن در کف باتری، در محفظه جدا کننده جمع شوند تا ارتباط بین صفحه مثبت و منفی برقرار نشود.

تمامی صفحه های مثبت و منفی و جداکننده ها غرق در آب اسید هستند. 64 درصد وزنی از آب اسید، آب و 36 درصد باقیمانده، اسید سولفوریک H2SO4است. کارخانه این آب اسید را به باتری اضافه می کند و یا هنگام فروش در فروشگاه به باتری اضافه می شود. بعد از پر کردن باطری با آب اسید استاندارد، نباید آب اسید به باتری اضافه شود. در باتریهای معمولی، در خالی شدن شارژ و شارژ کردن، آب به صورت گاز هیدروژن و اکسیژن از باتری خارج می شود؛ بنابراین مقداری آب تقطیرشده به باتری اضافه می کنند. اگر آب تقطیرشده در دسترس نبود، آب آشامیدنی تمیز تنها انتخاب دیگرست. برای خروج این گازها و جلوگیری از ترکیدن باتری، سوراخهای ریزی در درپوش هر سلول تعبیه می کنند.

shabnam بازدید : 118 یکشنبه 24 آذر 1398 نظرات (0)

برندهای ایرانی باطری ماشین تقریباً تمام انواع خودروهای ساخت ایران را پوشش می‌دهند. همچنین این شرکت‌ها با فراهم آوردن باتری‌هایی با میزان ذخیرۀ متفاوت، می‌توانند در انواع خودروهای خارجی نیز استفاده شوند. مجهز شدن کارخانه‌های ایرانی به تکنولوژی‌های روز تولید باتری اتومبیل کیفیتی بسیار بالا را فراهم آورده است که می‌توانند با برندهای خارجی باتری ماشین رقابت کنند. باتری ماشین ایرانی به دلیل تولید در داخل کشور و در نتیجه نداشتن هزینه‌های اضافی حمل‌ونقل و جابه‌جایی، قیمت پایین‌تری نیز دارد. برندهای ایرانی باتری ماشین همچنین علاوه بر داشتن قیمت پایین‌تر و کیفیت مشابه با برندهای خارجی، دارای گارانتی معتبر و خدمات پس‌ازفروش گسترده هستند. از جمله معتبرترین کارخانه‌های تولید باتری ماشین در ایران می‌توان به صبا باتری، آذر باتری، سپاهان باتری و برنا باتری اشاره کرد. این تولیدکنندگان معتبر و باسابقه، محصولات خود را تحت نام‌های گوناگون به بازار عرضه می‌کنند. برندها و مارک‌های واریان، اوربیتال‌وان و گلوبال از این جمله‌اند. در این مقاله، با معرفی و بررسی کیفیت این محصولات، به این سؤال‌ها پاسخ می‌دهیم که بهترین باطری ماشین موجود در بازار کدام است و بهترین برند باتری ماشین چیست.

باتری ماشین ایرانی

سپاهان باتری؛ باتری ایرانی با کیفیت باتری خارجی

سپاهان باتری یکی از شرکت‌های مهم باطری‌سازی داخلی است. این شرکت با به‌کارگیری به‌روزترین تکنولوژی‌های صنعت جهانی باتری ماشین، انواع گوناگون باتری خودرو را تولید و به بازار ایران و منطقه عرضه می‌کند. اوربیتال باتری از مهم‌ترین و باکیفیت‌ترین محصولات سپاهان باطری است. همچنین باتری سوزوکی محصول مشترک سپاهان باتری و کشور ژاپن است. صفحات این باتری از بهترین و مرغوب‌ترین جنس صفحات سربی است که موجب طول عمر بالای این باطری شده است. باطری سوزوکی همگام با تکنولوژی روز دنیا و زیر نظر متخصصان ایرانی و ژاپنی به طور مشترک تولید شده است. محصولات سپاهان باطری مناسب انواع خودروهای داخلی و خارجی هستند. برخی شرکت‌های خودروسازی کشور مانند ایران‌خودرو و سایپا برای محصولات خود باطری سپاهان را انتخاب کرده‌اند که پژو 206، انواع سمند و ال90 از این جمله‌اند.

سپاهان باتری شامل برندهای اوربیتال، اوربیتال‌وان، اوربیتال‌وان سیلور، اورانوس، بارکاس، سویو، یاشا، کریستال، سوزوکی، اتمیک و است. این شرکت در بیشتر شهرهای ایران دارای نمایندگی است. بنابراین در صورت لزوم تمام هم‌وطنان در هر کجا که هستند می‌توانند از خدمات پس از فروش سپاهان باطری استفاده کنند. طول عمر مفید محصولات سپاهان باطری حدوداً بین دو تا چهار سال است. همۀ باتری‌های این شرکت دارای هجده ماه گارانتی و خدمات پس از فروش هستند.

مجتمع صنعتي سپاهان باطري(سهامي خاص) در زمینه تامين و ايجاد كارخانه هاي تهيه و توليد انواع صفحات ،تجهيزات،لوازم،قالب بدنه و اتصالات انواع باطري،مواد شيميائي مجاز،پاك كننده و شوينده و انواع آب مقطر و اسيد باطري و انجام كليه امور بازرگاني و توليدي فعالیت می‌نمايد. محل اصلی کارخانه در اصفهان شهرک صنعتی اشترجان واقع گردیده است و با بیش از 25 دفتر استانی فروش و1000 نماینده خدمات پس از فروش و بیش از 4000 عامل توزیع در حال عرضه محصولات خود در سرار کشور است .

درحال حاضر این شرکت با برندهای اوربیتال ، پاورایکس ، سویو ، برجیس ، اورانوس ، سیوولکس ، بارکاس و یاشا و با پوشش امپراژ 50 تا 210 ، تحت استاندرد های DIN و GIS محصولات خود را عرضه مینماید . تنوع این محصولات و کیفیت بالای آن مزیت های رقابتی فراوانی را برای شرکت سپاهان باطری فراهم نموده است .این شرکت دارای گواهی نامه های بین المللی ISO 18000 و ISO 14000 و ISO TS و استاندارد ملی ایران است . همچنين موفق به اخذ صنعت سبز از سازمان محیط زیست گردید. یکی  از تولیدات این مجموعه انواع باطری خودرو با آمپراژهای متفاوت می باشد.

مزایای باطری‌های سپاهان‌باطری

مقایسه باطری‌ خودرو

باطری غیر سیلد: قدرت استارت بالا در دماهای پایین، استفاده از صفحات کلسیم تولید شده با تکنولوژی Expanded Metal، دشارژ خودبه خودی بسیار کم، نیاز به نگهداری بسیار پایین، طرح بهینه درب و درپوش جهت جلوگیری از خروج الکترولیت

باطری سیلد: قدرت استارت بالا در دماهای پایین، استفاده از فیلتر ضد انفجار، استفاده از چشمی جهت تعیین میزان شارژ و سطح الکترولیت، دشارژ خود به خودی بسیار ناچیز، بدون نیاز به نگهداری (MF)

هر دو نوع باطری های فوق دارای خصوصیات مشترک ذیل نیز می باشند: قابلیت حمل و نصب آسان با استفاده از دسته، استفاده از عایق الکتریکی با راندمان و طول عمر بالا، استفاده از بوشهای با تکنولوژی فورج سرد جهت ظاهر بهتر قطب، خوردگی پایین تر قطب و اتصالات ، پایداری ابعادی بالاتر

shabnam بازدید : 105 سه شنبه 19 آذر 1398 نظرات (0)

برندهای ایرانی باطری ماشین تقریباً تمام انواع خودروهای ساخت ایران را پوشش می‌دهند. همچنین این شرکت‌ها با فراهم آوردن باتری‌هایی با میزان ذخیرۀ متفاوت، می‌توانند در انواع خودروهای خارجی نیز استفاده شوند. مجهز شدن کارخانه‌های ایرانی به تکنولوژی‌های روز تولید باتری اتومبیل کیفیتی بسیار بالا را فراهم آورده است که می‌توانند با برندهای خارجی باتری ماشین رقابت کنند. باتری ماشین ایرانی به دلیل تولید در داخل کشور و در نتیجه نداشتن هزینه‌های اضافی حمل‌ونقل و جابه‌جایی، قیمت پایین‌تری نیز دارد. برندهای ایرانی باتری ماشین همچنین علاوه بر داشتن قیمت پایین‌تر و کیفیت مشابه با برندهای خارجی، دارای گارانتی معتبر و خدمات پس‌ازفروش گسترده هستند. از جمله معتبرترین کارخانه‌های تولید باتری ماشین در ایران می‌توان به صبا باتری، آذر باتری، سپاهان باتری و برنا باتری اشاره کرد. این تولیدکنندگان معتبر و باسابقه، محصولات خود را تحت نام‌های گوناگون به بازار عرضه می‌کنند. برندها و مارک‌های واریان، اوربیتال‌وان و گلوبال از این جمله‌اند. در این مقاله، با معرفی و بررسی کیفیت این محصولات، به این سؤال‌ها پاسخ می‌دهیم که بهترین باتری ماشین موجود در بازار کدام است و بهترین برند باتری ماشین چیست.

سپاهان باتری؛ باتری ایرانی با کیفیت باتری خارجی

سپاهان باتری یکی از شرکت‌های مهم باطری‌سازی داخلی است. این شرکت با به‌کارگیری به‌روزترین تکنولوژی‌های صنعت جهانی باتری ماشین، انواع گوناگون باتری خودرو را تولید و به بازار ایران و منطقه عرضه می‌کند. اوربیتال باتری از مهم‌ترین و باکیفیت‌ترین محصولات سپاهان باطری است. همچنین باتری سوزوکی محصول مشترک سپاهان باتری و کشور ژاپن است. صفحات این باتری از بهترین و مرغوب‌ترین جنس صفحات سربی است که موجب طول عمر بالای این باطری شده است. باطری سوزوکی همگام با تکنولوژی روز دنیا و زیر نظر متخصصان ایرانی و ژاپنی به طور مشترک تولید شده است. محصولات سپاهان باطری مناسب انواع خودروهای داخلی و خارجی هستند. برخی شرکت‌های خودروسازی کشور مانند ایران‌خودرو و سایپا برای محصولات خود باطری سپاهان را انتخاب کرده‌اند که پژو 206، انواع سمند و ال90 از این جمله‌اند.

سپاهان باتری شامل برندهای اوربیتال، اوربیتال‌وان، اوربیتال‌وان سیلور، اورانوس، بارکاس، سویو، یاشا، کریستال، سوزوکی، اتمیک و است. این شرکت در بیشتر شهرهای ایران دارای نمایندگی است. بنابراین در صورت لزوم تمام هم‌وطنان در هر کجا که هستند می‌توانند از خدمات پس از فروش سپاهان باطری استفاده کنند. طول عمر مفید محصولات سپاهان باطری حدوداً بین دو تا چهار سال است. همۀ باتری‌های این شرکت دارای هجده ماه گارانتی و خدمات پس از فروش هستند.

مجتمع صنعتي سپاهان باطري(سهامي خاص) در زمینه تامين و ايجاد كارخانه هاي تهيه و توليد انواع صفحات ،تجهيزات،لوازم،قالب بدنه و اتصالات انواع باطري ماشین، مواد شيميائي مجاز،پاك كننده و شوينده و انواع آب مقطر و اسيد باطري و انجام كليه امور بازرگاني و توليدي فعالیت می‌نمايد. محل اصلی کارخانه در اصفهان شهرک صنعتی اشترجان واقع گردیده است و با بیش از 25 دفتر استانی فروش و1000 نماینده خدمات پس از فروش و بیش از 4000 عامل توزیع در حال عرضه محصولات خود در سرار کشور است .

درحال حاضر این شرکت با برندهای اوربیتال ، پاورایکس ، سویو ، برجیس ، اورانوس ، سیوولکس ، بارکاس و یاشا و با پوشش امپراژ 50 تا 210 ، تحت استاندرد های DIN و GIS محصولات خود را عرضه مینماید . تنوع این محصولات و کیفیت بالای آن مزیت های رقابتی فراوانی را برای شرکت سپاهان باطری فراهم نموده است .این شرکت دارای گواهی نامه های بین المللی ISO 18000 و ISO 14000 و ISO TS و استاندارد ملی ایران است . همچنين موفق به اخذ صنعت سبز از سازمان محیط زیست گردید. یکی  از تولیدات این مجموعه انواع
 باطری خودرو با آمپراژهای متفاوت می باشد.

مزایای باطری‌های سپاهان‌باطری

باطری غیر سیلد: قدرت استارت بالا در دماهای پایین، استفاده از صفحات کلسیم تولید شده با تکنولوژی Expanded Metal، دشارژ خودبه خودی بسیار کم، نیاز به نگهداری بسیار پایین، طرح بهینه درب و درپوش جهت جلوگیری از خروج الکترولیت

باطری سیلد: قدرت استارت بالا در دماهای پایین، استفاده از فیلتر ضد انفجار، استفاده از چشمی جهت تعیین میزان شارژ و سطح الکترولیت، دشارژ خود به خودی بسیار ناچیز، بدون نیاز به نگهداری (MF)

هر دو نوع باطری های فوق دارای خصوصیات مشترک ذیل نیز می باشند: قابلیت حمل و نصب آسان با استفاده از دسته، استفاده از عایق الکتریکی با راندمان و طول عمر بالا، استفاده از بوشهای با تکنولوژی فورج سرد جهت ظاهر بهتر قطب، خوردگی پایین تر قطب و اتصالات ، پایداری ابعادی بالاتر.

shabnam بازدید : 102 دوشنبه 18 آذر 1398 نظرات (0)

نکات مهم در افزایش طول عمر باطری خودرو:

وظیفه باطری ماشین، تامین انرژی و نیروی لازم برای روشن‌شدن، جرقه‌زدن استارت موتور و سیستم روشنایی خودرو است؛ در واقع کارکرد صحیح باطری ماشین (تحت عنوان منبع الکتریکی) در روشن‌شدن آن بسیار مهم و تاثیرگذار است.

نحوه کارکرد باتری ماشین به چه صورت است؟ انواع آن چیست؟ بهترین برند یا مارک و مناسب‌ترین قیمت باطری خودرو چیست؟ این موارد، سوال‌هایی هستند که بیشتر رانندگان در خصوص آن‌ها نیازمند به کسب اطلاعات هستند.

شما با خواندن این متن می‌توانید، جواب سوال‌های اساسی ذکر شده را پیدا کنید؛ همچنین با نحوه نگهداری و جزئیات باتری ماشین، بیشتر آشنا شوید.

انواع باتری خودرو

رایج‌ترین انواع باطری ماشین در ایران به دو دسته اتمی (غیر سیلد) و اسیدی (سیلد) دسته‌بندی می‌شوند؛ هر یک از انواع باتری‌ها دارای ویژگی‌ها، مزایا و معایبی هستند که در ادامه توضیح می‌دهیم:

باتری اتمی (Free Maintenace) یا غیرسیلد:

انواع باتری خودرو

باطری‌های غیر سیلد از صفحات دارای سرب آنتیموان و کلسیم تشکیل شده‌اند که هیبریدی یا دو آلیاژی نیز هستند. توجه داشته باشید که این نوع باتری‌ها به کمی نگهداری نیاز دارند و همچنین برای استفاده در آب و هوای گرم توصیه می‌شوند.

امکان اضافه‌کردن آب در صورت نیاز، غیر قابل اندازه‌گیری غلظت آن با هیدرومتر و طول عمر بیشتر به‌خصوص در هوای گرم از مهم‌ترین ویژگی‌ها، مزایا و معایب باطری اتمی هستند.

ساختار باطری غیر سیلد:

در فرآیند ساخت باتری‌های اتمی، ابتدا تعدادی صفحه شارژ می‌شوند؛ سپس صفحات روی هم قرار گرفته و در قالب خاص باطری‌های غیر سیلد عرضه می‌شوند.

در سطح بیرونی این نوع از باتری خودرو، سه چراغ کوچک جهت نمایش وضعیت آن به رنگ سفید، قهوه‌ای و سبز قرار گرفته است:

رنگ سبز: باتری غیر سیلد، سالم و به‌صورت کامل شارژ شده است.

رنگ سفید: باطری ماشین معیوب است و به‌درستی کار نمی‌کند.

رنگ قهوه‌ای: باتری سالم، اما بدون شارژ است.

باتری اسیدی (Free Maintenace) یا سیلد:

باتری سیلد ماشین

باطری‌های سیلد از صفحه سرب و کلسیم ساخته شده و در عین حال نیاز به هیچ مراقبتی ندارند. این نوع از باتری‌ها، مقاومت زیادی در برابر دشارژ شدن داشته و همچنین زمان کمی برای عمل شارژ نیاز دارند.

باطری‌ اسیدی نسبت به نوع اتمی، زمان طولانی‌تری عمر می‌کنند. با این حال بسیار مراقب باشید که به‌صورت کامل شارژ خالی نکنند؛ زیرا در صورت دشارژ شدن، متریال آن معیوب شده و خاصیت خود را از دست می‌دهند.

هزینه کم، عمر طولانی، شارژ سریع، مقاومت بالا در برابر شارژ زیاد، عدم نیاز به مراقبت و درصد کم خرابی ترمینال‌ها از مهم‌ترین ویژگی‌های باتری‌های سیلد نسبت به نوع غیر سیلد است.

بهترین مارک باتری ماشین

یکی از رایج‌ترین سوال‌ها در خصوص ابزار شارژ برق خودرو، این است که بهترین مارک و برند باطری ماشین چیست؟ به همین دلیل در این بخش، ما به یکنمونه محبوب ایرانی اشاره کرده و خصوصیات آن‌را برای شما بیان می‌کنیم.

سپاهان باتری

قیمت باتری ماشین

محصولات سپاهان باتری در تنوع بالا با کیفیت‌های زیاد و آمپراژهای متفاوت عرضه می‌شوند. اوربیتال، سویو، بارکاس، پاورایکس، برجیس، سیوولکس، یاشا و اورانوس انواع محصولات این شرکت هستند که ۵۰تا ۲۱۰آمپراژ را پشتیبانی کرده و استانداردهای GIS و DIN را پوشش می‌دهند.

توانایی استارت سریع در هوای سرد، درصد کم دشارژ خود به‌ خودی، عایق الکتریکی با طول عمر و راندمان زیاد، خوردگی کم اتصالات و استفاده از فیلتر ضد انفجار از مهم‌ترین ویژگی‌های محصولات باطری‌ سپاهان است.

دلایل خرابی باتری ماشین:

گاهی انواع باطری خودرو، پیش از رسیدن تاریخ انقضا معیوب شده و دیگر قابل استفاده نیستند. علل مختلفی برای عملکرد نادرست منبع الکتریکی ماشین وجود دارد که در این بخش، سه مورد اصلی آن را برای شما شرح می‌دهیم:

خرابی باطری ماشین

ریزش مواد صفحات:

اصلی‌ترین دلیل خرابی باتری خودرو، ریزش مواد صفحات آن بر اثر تعدد دفعات شارژ و دشارژ است.

دشارژ بیش از حد باطری، منجر به انبساط زیاد شده و گرمای حاصل از آن، باعث تولید رسوب می‌شود که در نتیجه فرآیند تخریب، سرعت پیدا می‌کند؛ همچنین شارژ بیش از حد آن، منجر به انقباض زیاد و خرابی سریع‌تر صفحات می‌شود.

سولفاته شدن باتری:

سولفاته‌شدن باتری نیز دلیل دیگری بر خرابی آن است؛ زمانی که این وسیله بیش از نصف سال در حالت دشارژ قرار گرفته و انبار شود، چگالی صفحات بالا رفته و قابلیت شارژ به مرور زمان در آن از بین می‌رود.

دمای بالای هوا:

هوای گرم، نامناسب‌ترین دما برای باطری است؛ باید بدانید که رانندگی در همچین هوایی، متوسط طول عمر باتری را تا حدود ۵۰درصد کاهش می‌دهد. (حتی اگر با کیفیت‌ترین محصول را خریداری کرده باشید)

نکات مهم در افزایش طول عمر باطری خودرو:

اسید یا آب کثیف به باتری اضافه نکنید.

از محافظ گرما برای منبع برق ماشین استفاده کنید.

میزان بار پارزیتیک، حداکثر تا ۱۲۰میلی‌آمپر مجاز است.

در صورت شارژ کامل باطری، آن را در محل سرد نگهداری کنید.

پیش از استارت، تمام وسایل الکتریکی و چراغ‌ها را خاموش کنید.

بیش از شش ماه برای شارژ مجدد صبر نکنید.

اگر میزان شارژ باتری از ۸۰درصد کمتر شد، آن را شارژ کنید.

برای نگهداری خودرو در زمستان (هوای سرد)؛ باتری را شارژ کامل کرده و موتور ماشین را گرم نگهدارید.

در تابستان (هوای گرم)؛ به‌صورت مرتب سطح الکترولیت و آب باطری خودرو را کنترل کنید تا در حد استاندارد باشند.

shabnam بازدید : 139 یکشنبه 17 آذر 1398 نظرات (0)

باطری ماشین اتمی بهتر است یا اسیدی نکات طلایی هنگام خرید باتری خودرو در انتخاب باتری خودرو به شش نکته باید دقت داشت:

 1-خشک بودن یا تر بودن باتری دو نوع باتری در بازار موجود است: باتری خشک (سیلد، sealed) و باتری تر (حاوی مایع اسید).

برای استفاده در صنعت خودرو، باتری خشک از هر نظر مناسب تر و ایمن تر است، تنها مزیت باتری تر، ارزان بودن آن است. مزیتهای باتری خشک عبارتند از:

بخارات اسیدی ندارد و به دلیل جامد بودن محتویات آن، لازم نیست نگران ریختن اسید روی خودرو و داخل محفظه موتور باشیم. نوسانات ولتاژی کمتر و عمر طولانی تری دارد.

  از هر نظر نسبت به باتری تر ایمن تر است.

 2-آمپراژ باتری شرکت سازنده خودرو، آمپراژی را به عنوان حداقل آمپر مجاز برای باتری خودرو تعیین می کند.

 اگر تجهیزات اضافی، نظیر باند، ساب ووفر، آمپلی فایر و روی خودرو نصب باشد، حتماً باید از آمپرهای بیشتری استفاده نمایید.

3-قیمت باتری قیمت باتریبه چهار عامل زیر بستگی دارد:

1-    آیا باتری کهنه را تحویل می دهید، قیمت باتری کهنه بین آمپری 2600 تا 2800 تومان است.

2-    آمپراژ باتری، باتری با آمپر بالاتر گرانتر است.

3-     باتری خشک از باتری تر گرانتر است.

4-      باتری خارجی، مخصوصا کره ای از سایر باتری های ایرانی گرانتر است.

5-     ابعاد فیزیکی باتری ابعاد باتری باید به گونه ای باشد که در محفظه مخصوص خود قرار گیرد.

6-     کشور سازنده باتری برند باتری: فرایند تولید باتری آسیبهای قابل توجهی به محیط زیست وارد می کند و هیچ کارخانه تولید باتری در کشورهای اروپایی وجود ندارد. در بازار ایران باتری خودرو ساخت کره جنوبی، ایران، ترکیه و چین است. باتری های کره ای با برندهایی نظیر دوو, دلکور, پوما, سین, شارک, اوراستارت, تایگر و عرضه می شوند که بیشتر آنها ساخت کارخانه Delkor هستند. در حال حاضر کیفیت باتری های ایرانی از باتری های ترکیه ای بهتر است.

7-     تاریخ تولید باتری اگرچه باتری در اثر شارژ و دشارژ شدن فرسوده می شود و تاریخ تولید چندان تاثیری در کیفیت آن ندارد، اما طبیعتا تاریخ تولید جدیدتر، انتخاب بهتری خواهد بود.

جزییات بیشتر : قیمت باطری ماشین (صبا، اوربیتال، پوما، ایرانی و کره ای)

تاریخ تولید باتری های کره ای روی آنها حک می شود و با دقت زیاد قابل مشاهده است.

shabnam بازدید : 105 سه شنبه 12 آذر 1398 نظرات (0)

سوال اولی که تقریبا اکثریت خریداران باطری ماشین امروزه با آن مواجه هستند همین است، بهترین باتری برای ماشین آنها کدام باتری است؟ در این مقاله سعی می کنیم پارامترهای یک باتری مناسب را به شما معرفی کنیم و راهکارهای شناسایی بهترین باتری را آموزش دهیم تا اگر این سوال برای شما هم پیش آمد بتوانید بهترین پاسخ را خودتان بیابید.

هر برند باتری دارای مشخصات و خصوصیات مخصوص خود می باشد و یک برند برای آنکه بتواند عنوان
بهترین باطری ماشین را کسب کند بایستی بتواند در این مشخصات سرآمد برندهای دیگر باشد. قبل از اینکه به معرفی این شاخص ها بپردازیم ابتدا چند سوال اصلی را مرور می کنیم:

سوال اول: آیا بهترین باتری برای خودروی من با بهترین باتری برای همسایه یا دوست و آشنا یکی است؟

برای خودروهای هم مدل بهترین باتری اصولا یک نوع باتری است. به عنوان مثال برای خودروی سمند باتری فابریکی 66 آمپر است ولی طبق توصیه ها باتری 74 آمپر برای این خودرو مناسب تر است. حال در بین باتری های 74 آمپر موجود در بازار و در بین باتری های داخلی باتری 74 آمپر برند X (برند فرضی) را می تواند به عنوان بهترن باتری برای این خودرو دانست (چرایی این انتخاب را در ادامه خواهیم گفت) اما برای خودروی مانند پژو 206 که تقریبا هم رده با این خودرو است دیگر نمی توان باتری 74 آمپر برند X را بهترین باتری دانست چرا که باتری 74 آمپر امکان نصب در خوردوی پژو 206 را ندارد.

سوال دوم: اگر باتری 74 آمپر یک برند بهترین در بین باتری های 74 آمپر باشد آیا باتری 55 آمپر همان برند نیز بهترین باتری در بین باتری های 55 آمپر هست یا خیر؟

جواب کلی این سوال مثبت است چرا که تفاوت در آمپر باعث تفاوت در کیفیت نیست و برندی که در یک آمپر بهترین کیفیت را دارد معمولا در آمپر های دیگر نیست همان کیفیت را داراست اما گاها برخی آمپرها برای یک برند در بازار موجود نیست و به همین خاطر برای برخی حالت های خاص پاسخ این سوال منفی است.

اما به سوال اصلی مقاله برمی گردیم «معیارهای انتخاب بهترین باتری برای خودرو»

معیارهای اصلی انتخاب بهترین و مناسب ترین باطری ماشین را در 6 معیار اصلی زیر بیان می کنیم:

معیار اول: کیفیت

 

کیفیت باتری اولویت اول در انتخاب یک باتری است. برای افراد تخصصی مشخص کردن کیفیت یک باتری از روی مشخصات باتری مانند وزن، CCA، RC و ... کار دشواری نیست اما برای افراد غیر متخصص بایستی به تجربه فروشندگان در این بخش اعتماد نمود. (برای مشاوره رایگان در این زمینه می توانید با شماره 49032000 و داخلی یک تماس حاصل فرمایید).

معیار دوم: تامین برق خودرو

مطمعنا بهترین باتری برای یک خودرو باتری است که می تواند تمامی نیازهای برقی خودرو را تامین نموده و قدرت استارت کافی به خودرو بدهد. به همین جهت بهترین باتری برای هر خودرو از بهترین برند باتری برای خودرو دیگر متفاوت بوده و بایستی برای هر خودرو ابتدا آمپر مناسب باتری مشخص شده سپس بهترین برند در آن آمپر معین گردد (برای مشخص کردن آمپر باتری خودروی خود می توانید از بخش جستجوی سایت آرکا باتری استفاده کنید)

معیار سوم: ضمانت

ضمانت یا گارانتی یکی از معیار های اصلی در انتخاب جایگاه یک برند باتری است چرا که معمولا محصولات با کیفیت تر دارای مدت ضمانت بیشتری هستند و برای انتخاب یک باتری به عنوان مناسب ترین باتری برای یک شخص توجه به مدت زمان گارانتی باتری می تواند راهگشا باشد.

معیار چهارم: قیمت

قیمت یک محصول از مهمترین دلایل در انتخاب محصول می تواند تلقی شود. منظور از
بهترین قیمت باطری ماشین خرید ارزان و یا گران باتری نیست بلکه قیمت در کنار کیفیت معنا دار می شود و نسبت قیمت به کیفیت در انتخاب یک محصول است که تعیین کننده است.

معیار پنجم: نوع ضمانت

در کنار مدت زمان گارانتی، نحوه خدمات دهی برای این مدت نیز دارای اهمیت است. چرا که پیدا کردن نمایندگی خدمات پس از فروش برخی از برندها به قدری سخت و زمان بر است که افراد ترجیح میدهند از قید ضمانت را بزنند. در کنار این معضل برخی از برندها دارای خدمات گارانتی در محل هستند و دیگر نیازی به مراجعه به شعب گارانتی اصلا وجود ندارد. مطمعنا راحتی دسترسی به خدمات پس از فروش یکی از معیارهای اصلی در خرید و انتخاب بهترین باتری می تواند باشد.

معیار ششم: راحتی در خرید

برای خرید بهترین باتری خودرو معطمنا نباید وقت زیادی تلف گردد و به همین جهت بهترین باتری برای خودرو باتری است که دسترسی به آن برای خریداران راحت باشد.

حالا مثال بهترین باتری برای سمند که در سوال اول بیان شد را با این شش معیار بررسی می کنیم:

معیار اول: ابتدا باید برند فرض شده X را بررسی کنیم. کیفیت برند X را به تنهایی مورد سوال قرار ندهید بلکه بصورت مقایسه ایی با دیگر برندها مورد بررسی قرار دهید.

معیار دوم: آمپر مورد نیاز خودروی خود را مشخص کنید و تحقیق کنید که برند مورد بررسی این آمپر را دارد یا خیر

معیار سوم: از فروشندگان مخلتف مقدار گارانتی این محصول را بپرسید. گاها برخی از فروشندگان به دلیل مختلف که ربطی به کارخانه تولید کننده ندارد مدت زمان گرانتی را کمتر یا بیشتر از مدت زمان گارانتی اصلی باتری بیان می کنند.

معیار چهارم: در بین باتری های 74 آمپر موجود در بازار قیمت ها را بررسی کنید و در کنار قیمت نوع برند ها را نیز یاداشت کنید. یک برند را از چند فروشگاه استعلام قیمت کنید.

معیار پنجم: نحوه ارائه خدمات پس از فروش را از چند فروشگاه و حتی استفاده کنندگان بپرسید.

معیار ششم: از چند فروشگاه بپرسید آیا این برند را دارند یا خیر؟

با بررسی این شش معیار برای این برند فرضی برای هر معیار بر حسب شرایط خودتان امتیاز قرار داد و در نهایت بر حسب بودجه و انتظار شما از کیفیت، قیمت و گارانتی و موارد دیگر بهترین باتری مناسب شرایط و خودرو خودتان را انتخاب کنید.

shabnam بازدید : 92 دوشنبه 11 آذر 1398 نظرات (0)

باطری ماشین دارای برندهای متفاوت ایرانی و خارجی می باشد که برندهای ایرانی در حال حاضر قابل مقایسه با انواع برندهای مشابه خارجی آن می باشد واز کیفیت بسیار بالا ومطلوبی بر خوردار هستند واز همه مهم تر دارای گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش می باشد .

در صنعت باطری خودرو می توان به برندهای متفاوت ایرانی و برندهای خارجی اشاره کرد که شاهد گسترده انواع برندهای متفاوت باتری خودرو هستیم. با توجه به شرکت سازنده باطری خودرو همچنین ساخت ایرانی ویا خارجی بودن آن باعث تفاوت چشمگیری در کیفیت و قیمتهای باطری خودرو و مدت زمان گارانتی می باشیم .

از آنجا که در ساخت و تولید باتری خودرو ، باید به طور مستمر و مداوم با مواد شیمیایی وترکیبات آن ارتباط مستقیم داشت ( چه در زمینه تولید باتری خودرو وچه در زمینه باتری کهنه  وفرسوده ) ونیز این مواد بر روی محیط زیست اثرات مخربی به جای میگذارد لذا هیچ یک از کشورهای اروپایی ؛ سازنده باتری خودرو نمی باشند و این در حالی است که کشورهای آسیایی و نیز کشورهای در حال توسعه وجهان سومی تولید کننده و سازنده انواع باتری خودرو می باشند . از جمله کشورهای خارجی تولید کننده انواع باتری خودرو می توان به کشورهای کره جنوبی ، چین و ترکیه اشاره کرد. در میان تولید کنندگان خارجی باتری خودرو ، باتری های ساخت کشورهای کره ایی دارای کیفیت بسیار مطلوبتری نسبت به باتری های ساخت چین و ترکیه هستند .

با توجه به فرآیند تولید و تکنولوژی بکار گرفته شده در صنعت باطری خودرو ، از خرید باطری ماشین چینی ونیز باطری خودرو ترکیه ایی اجتناب کنید چرا که از کیفیت پایینی برخوردار هستند.

در ابتدا بهتر است برندهای مطرح کره ایی را نام ببریم  تا خریداران باطری ماشین با برندهای خارجی آشنا شوند.

برندهای مطرح کره ایی باتری خودرو عبارتند از دلکور ، پوما ، جگوار ، شارک ، هانکوک ، بس فیت ، می باشند که در بازار باتری خودرو با این نام ها شناخته می شوند .

با توجه به پیشرفت هایی که در صنعت باطری خودرو در ایران شده است و با توجه به تکنولوژی روزجهانی  بکار رفته در باطری های ساخت ایران در این قسمت به بررسی و معرفی برندهای مطرح و با کیفیت ایرانی می پردازیم.

در حال حاضر در ایران شرکت ها و کارخانجات مختلفی ازجمله شرکت توسعه منابع انرژی توان ( صبا باتری ) ، شرکت سپاهان باتری ، برنا باتری ، ارس باتری ، توان باتری ،  شرکت پاسارگاد صنعت باتری ، آذر باتری   مشغول به فعالیت و تولید هستند ، محصولات خود را تحت نام های گوناگونی از جمله باتری واریان ، باتری  نیوآرمو ، باتری اوربیتال ، باتری سیلور پلاس ، باتری سوزوکی  و باتری اتمیک ... به بازار عرضه می کنند .

انتخاب باتری ماشین در میان فراوانی برندهای  خارجی و داخلی موجود در بازار شاید کار راحتی نباشد ؛ لیکن مهمترین عامل جهت انتخاب بهترین برند باتری خودرو ، بررسی سابقه و کیفیت کارخانه های تولیدی باتری خودرو میباشد .

از آنجا که کارخانه های معتبر ایرانی سالهاست به تکنولوژی روز جهانی و تجهیزات مدرن  برای تولیدات انواع باتری اتمی (سیلد) و باتری اسیدی و انواع باتری ups مجهز شده اند ، لذا انتخاب برندهای مرغوب باطری ایرانی میتواند انتخاب مناسب تری برای صاحبان خودرو در مقایسه با باتری های خارجی باشد.

باطری خودرو ساخت ایران دارای کیفیت بالا و قیمت بسیار پایینی نسبت به موارد مشابه باطری خارجی دارند و به دلیل تحریم هایی که کشورمان با آن مواجهه می باشد ، باتری های خارجی ضمانت برگشت کالا و گارانتی معتبر ندارند و این در حالی هست که باطری خودرو تولید داخل دارای گارانتی معتبر شرکتی و ضمانت برگشت کالا هستند و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می باشند .

از میان برند باطری خودرو تولید داخل ( ایرانی ) می توان بهترین برند را باطری سوزوکی که محصول مشترک ایران و ژاپن می باشد را نام برد . در واقع باطری ماشین سوزوکی با همکاری ژاپن و با شعار تدبیر ژاپن ، تضمین ایران در ایران توسط سپاهان باتری اصفهان تولید و عرضه میگردد . باتری سوزوکی دارای بالاترین مدت گارانتی ( 18 ماه )  می باشد .

تعداد صفحات : 6

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 51
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 63
  • بازدید ماه : 191
  • بازدید سال : 936
  • بازدید کلی : 5,176